Doorgaan naar artikel

ACV Groep blijft betrouwbare partner voor afvalinzameling met hoge tevredenheidsscore

Gepubliceerd op: 27-11-2024

In oktober 2024 voerde onderzoeksbureau Integron, in opdracht van ACV, een tevredenheidsonderzoek uit onder de inwoners over de afvalinzameling. In totaal vulden 919 inwoners de vragenlijst in.

De gemiddelde score voor tevredenheid over de dienstverlening is een 8.0. Dit is een lichte stijging ten opzichte van 2022, toen de score 7.9 was. Ook dit jaar ligt de score boven de landelijke benchmark van 7.6

Wat gaat goed?
Inwoners zijn het meest tevreden over:

De grootste verbetering in tevredenheid, ten opzichte van het onderzoek in 2022, is te zien in de capaciteit en netheid van de ondergrondse en bovengrondse containers voor GFT+e (Groente-, Fruit- en Tuinafval + Etensresten) en papier & karton. Dit komt doordat de reiniging nu in eigen beheer wordt uitgevoerd. Ook zijn inwoners meer tevreden over het aantal inleverlocaties voor PMD (Plastic- en Metalen verpakkingen en Drinkpakken).

Afval scheiden
De meeste inwoners geven aan grondstoffen te scheiden van het afval. Oud papier en karton, PMD en glas worden het vaakst gescheiden ingeleverd. De belangrijkste redenen voor het scheiden van afval zijn:

ACV-app wordt het meest gebruikt
De ACV-app is het meest populaire communicatiemiddel. Steeds meer inwoners zijn bekend met de app en gebruiken deze voor informatie en diensten.
 

Verbeterpunten
Er zijn ook enkele verbeterpunten naar voren gekomen uit het onderzoek, zoals:

Dienstverlening verder verbeteren
Door te luisteren naar de wensen van de inwoners kunnen we onze dienstverlening optimaliseren en de tevredenheid verder vergroten. We blijven ons inzetten voor efficiënte, duurzame en klantgerichte afvalinzameling, en ondersteunt de inwoners van de regio in hun dagelijkse afvalverwerking.


Location