Doorgaan naar artikel

ACV zamelt vanaf januari Scherpenzeels huishoudelijk afval in

Gepubliceerd op: 6-11-2023

Vanaf 1 januari 2024 rijden de gele inzamelvoertuigen van ACV in Scherpenzeel om het huishoudelijk afval in te zamelen. Hiermee neemt gemeente Scherpenzeel afscheid van inzamelaar Remondis. Wethouder Evert van de Glind: “We kiezen voor stabiliteit en samenwerking in de regio.”

Voor inwoners betekent de verandering van afvalinzamelaar dat de ophaaldagen wijzigen. In december verschijnt de nieuwe afvalkalender. En vanaf 1 januari vervangt de ACV-app de Afvalwijzer-app. Grofvuil kunnen inwoners nog steeds naar de Milieustraat van Remondis brengen aan de Hopeseweg 3.

Via een brief en de gemeentelijke kanalen ontvangen inwoners de komende weken uitgebreide informatie over de veranderingen.

Logisch

De gemeente versterkt met de overstap naar ACV ook de samenwerking in de regio, licht de wethouder toe. “Afvalinzameling is typisch een taak waarop samenwerking logisch en van toegevoegde waarde is. Met de afvalverwerking doen we dit ook al. Het past bij onze samenwerkingsstrategie om de handen ineen te slaan met andere gemeenten in de regio. Ook maken we een mooie stap richting duurzaamheid. ACV maakt voor plastic afval namelijk gebruik van zakken van volledig gerecycled materiaal.”

V.l.n.r. Wethouder Evert van de Glind en algemeen directeur a.i. Alex Edelenbos

Location